Regulamin aplikacji internetowej
do obsługi plików on-line
Panel V-Tuning
§ 1. Postanowienia wstępne
- Aplikacja internetowa do obsługi plików on-line Panel V-Tuning, dostępna pod adresem internetowym https://panel.v-tuning.pl, prowadzona jest przez pana Adama Majcherczyka, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą V-Tuning Adam Majcherczyk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8161128146, REGON 691696897.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Aplikacji i określa zasady korzystania z Aplikacji oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Aplikacji.
§ 2. Definicje
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Aplikacji, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą V-Tuning Adam Majcherczyk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8161128146, REGON 691696897.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Aplikacji.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Aplikacji.
- Aplikacja – witryna internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://panel.v-tuning.pl.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Aplikacji), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin - niniejszy regulamin Aplikacji.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza tworzenia nowego ticketu i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Usługi lub Usług ze Sprzedawcą.
- Konto - konto Klienta w Aplikacji, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w formie ticketów w Aplikacji.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Aplikacji, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Aplikacji umożliwiający złożenie Zamówienia w formie ticketu, w szczególności poprzez zdefiniowanie wymagań oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży.
- Usługa - dostępna w Sklepie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Kredyt – wewnętrzna jednostka płatnicza w Aplikacji, która jest odpowiednikiem polskich złotych.
- Saldo – ilość zgromadzonych na Koncie Kredytów, których zakup możliwy jest przez wykonanie płatności on-line w Aplikacji lub wykonanie przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Usługi zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Aplikacji internetowej. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech usługi - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3. Kontakt ze Sprzedawcą
- Adres Sprzedawcy: V-Tuning Adam Majcherczyk, ul. Burmistrzów Zawilskich 37, 37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie, Polska
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@v-tuning.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48172427025, +48604913772
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 26 9187 0001 3001 0007 6861 0001
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni: od poniedziałku do piątku, w godzinach: od 8:00 do 16:00.
§ 4. Wymagania techniczne
Do korzystania z Aplikacji, w tym przeglądania dostępnych wariantów Usług Aplikacji oraz składania zamówień na Usługi, dla Klienta niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu:
- Microsoft Internet Explorer (w wersji 10 lub nowszej),
- Microsoft Edge,
- Google Chrome (w wersji 23 lub nowszej),
- Google Chrome Mobile (w wersji 39 lub nowszej),
- Opera (w wersji 12 lub nowszej),
- Opera Mini (w wersji 9 lub nowszej)
- Mozilla Firefox (w wersji 16 lub nowszej),
- Safari (w wersji 8 lub nowszej),
- Innej przeglądarki internetowej będącej ekwiwalentem jednej z powyższych lub działającej w zgodzie z silnikiem renderującym tożsamym z jednej z powyższych przeglądarek internetowych.
- prawidłowe, prawdziwe i aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- prawidłowy, prawdziwy i aktywny numer telefonu komórkowego,
- włączona obsługa plików cookies (ciasteczek).
§ 5. Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Aplikacji, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Aplikacji internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie wariantów Usług Aplikacji opatrzonej cennikiem wymaga założenia Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Usługi znajdujące się w ofercie Aplikacji możliwe jest albo tylko po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6.
- Ceny podane w Aplikacji są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Ceny podane w Aplikacji są orientacyjne i zwykle stanowią najniższą kwotę do zapłaty przez Klienta za wybraną Usługę.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta wpływa określenie przez Klienta szczegółów Zamówienia oraz weryfikacja szczegółów Zamówienia przez Sprzedawcę. O ostatecznej kwocie do zapłaty Klient jest informowany na stronach Aplikacji w szczegółach Zamówienia.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, będzie podana w Aplikacji w komentarzu do Zamówienia.
§ 6. Zakładanie Konta w Aplikacji
- Aby założyć Konto w Aplikacji, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
- Nazwa wyświetlana / Firma – nazwa, która będzie nazwą reprezentacyjną klienta w Aplikacji, dzięki której Sprzedawca będzie mógł łatwo zidentyfikować Klienta,
- Telefon – numer telefonu Klienta, który będzie używany do powiadomień SMS z informacjami o zmianie statusu Zamówienia, istotnymi zmianami w Aplikacji lub będzie używany w celu kontaktu telefonicznego Sprzedającego z Klientem,
- E-mail – adres e-mail Klienta, który będzie używany do powiadomień poczty elektronicznej z informacjami o zmianie statusu Zamówienia, istotnymi zmianami w Aplikacji lub będzie używany w celu kontaktu elektronicznego Sprzedającego z Klientem,
- Pełna nazwa firmy lub serwisu – pełna nazwa firmy Klienta lub, w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, imię i nazwisko Klienta,
- Adres siedziby – ulica lub miejscowość, numer domu i/lub numer lokalu siedziby Klienta lub adresu zamieszkania Klienta,
- Miejscowość – miejscowość siedziby firmy Klienta lub miejscowość adresu zamieszkania Klienta,
- Kod pocztowy – kod pocztowy siedziby firmy Klienta lub kod pocztowy miejsca zamieszkania Klienta,
- Województwo – województwo siedziby firmy Klienta lub województwo zamieszkania Klienta.
- Założenie Konta w Aplikacji jest darmowe.
- Aby zalogować się na swoje konto, muszą zostać spełnione następujące przesłanki:
- Klient zobligowany jest do aktywacji swojego konto za pomocą linku aktywacyjnego, który jest wysyłany na adres e-mail podany podczas zakładania Konta; podczas aktywacji Klient będzie zobligowany utworzyć hasło potrzebne do zalogowania się na swoje Konto w Aplikacji,
- Sprzedawca dobrowolnie, po poprawnej weryfikacji Klienta, akceptuje konto Klienta w Aplikacji.
Weryfikacja Konta Klienta przez Sprzedawcę może odbywać się przez bezpośredni kontakt z Klientem za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie, korzystając z danych wypełnionych podczas zakładania Konta.
- Logowanie się na Konto Klienta w Aplikacji odbywa się poprzez podanie adresu e-mail podanego w formularzu rejestracji oraz hasła ustanowionego podczas aktywacji Konta Klienta.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Aplikacji;
- wybrać Usługę będącą przedmiotem Zamówienia, a następnie uzupełnić formularz składania Zamówienia zgodnie ze swoimi oczekiwaniami;
- kliknąć przycisk „Utwórz ticket”,
- zasilić swoje Saldo odpowiednią ilością Kredytów; ilość Kredytów na Saldzie musi być większa lub równa sumie wartości wszystkich Zamówień złożonych przez Klienta.
§ 8. Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod odbioru zamówionej Usługi:
- Pobranie pliku wynikowego Usługi dostępne w szczegółowym widoku Zamówienia,
- Przesłanie pliku drogą elektroniczną z adresu e-mail Sprzedawcy na adres e-mail Klienta,
- Przesłanie pliku drogą elektroniczną za pomocą aplikacji oferujących transfer plików pomiędzy użytkownikami,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem kontaktowym Sprzedawcy.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- Płatności elektroniczne wspierane przez system płatności on-line Przelewy24,
- Płatności elektroniczne wspierane przez system płatności on-line PayPal.
- Klient zostaje obciążony kosztami prowizji wynikających z korzystania z płatności on-line.
- Domyślną metodą dostawy pozostaje: Pobranie pliku wynikowego Usługi dostępne w szczegółowym widoku Zamówienia.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności Strony uzgadniają w Szczegółach zamówienia.
§ 9. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu oraz zasilenia swojego Salda ilością Kredytów wystarczających na wykonanie przedmiotu Usługi.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz, gdy Saldo Klienta zawiera wystarczającą ilość Kredytów na jego wykonanie, przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co informacje o potwierdzeniu złożenia Zamówienia. Z chwilą, gdy po złożeniu Zamówienia Klient zasili swoje Saldo ilością Kredytów pozwalających na realizację zamówienia, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Usługa będzie gotowa do odbioru (pobrania) przez Klienta w terminie wskazanym w szczegółach zamówienia, biorąc pod uwagę godziny pracy Sprzedawcy. O gotowości Usługi do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta oraz poprzez przesłanie wiadomości SMS na numer telefonu komórkowego Klienta.
- Dostawa Usługi do Klienta w formie elektronicznej jest bezpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży w szczegółach Zamówienia stanowi inaczej.
- Odbiór osobisty Usługi przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
-
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty wycofania Usługi, także ewentualne koszty zwrotu Usługi jeśli ze względu na swój charakter Usługa ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§ 11. Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Usługi wykonywane przez Sprzedającego na indywidualne Zamówienie Klienta.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad i spełniającą założenia Zamówienia Klienta.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy, lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, który znajduje się na stronie Aplikacji ze szczegółami Zamówienia.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady oraz okoliczności jej wystąpienia oraz żądanie Klienta w związku z występującą wadą. W przypadku składania reklamacji drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej lub drogą pisemną wymaga się od Klienta dodania daty wystąpienia okoliczności oraz danych Klienta składającego reklamację.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- W przypadku, gdy na Usługę została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte w szczegółach Zamówienia Usługi w Aplikacji. Sprzedawca dołączy również dokument gwarancyjny do sprzedawanej Usługi.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13. Dane osobowe w Aplikacji internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Aplikacji internetowej jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Aplikacji internetowej zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Aplikacji internetowej mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Aplikacji internetowej ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Aplikacji internetowej.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy, jak również brakiem możliwości rejestracji Klienta. W przypadku podania nieprawdziwych danych, Sprzedawca ma prawo do odmowy akceptacji Konta Klienta oraz usunięcia Konta Klienta z systemu.
§ 14. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmianie struktury Aplikacji, zmiany warunków składania i realizacji Zamówienia, zmian asortymentu, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.